Tuesday 27 May 2014

Mencari pengalaman berharga ..

Haa... entry kali ni , nak cerita pulak pasal budak kecik ni ...nama dia Rafif firas anak housemate aku,.dah memang kerja partime aku melayan keletah budak kecik ni,almaklumlah melayan anak orang dulu,lepas ni mengasuh anak sendiri pulak,dia ni dah setahun enam bulan da, tapi masih belum boleh berjalan lagi .haihh ... musykil aku.,arwah mak aku cakap memang kalau budak dia nak pandai bercakap memang lambat siket berjalan nya ,sabar aje lah mak dia ...tapi takpe dia punya mulut ..tak payah nak cerita la,bising mengalahkan aku menjerit ternampak lipas*krik krik krikk..hahaha

friendly sangat orangnya budak ni,senyum aje kat orang tau...tak tengok lagi ..time dia senyum...*melting*....jeng jeng jeng....

oloololoooo comelnya sayang manja musukk masamm cikwa ni suka ....


tengah sibuk main dengan ulat bulu dia lah ni,comel sngat...keletah sangat budaknya,

tengok dia teringin jugak kadang2 berangan "bila la nak ada yang sendiri", huaheheh positif thinking okay !lol




"Ulat bulu panjat seluar siapa dulu dia keluar" suka sangat dia dengar aku nyanyi ikhlas kat dia..*nasib baik aku kecik dia cakap,dah lah tak sedap suara Cikwa dia nih* ...hahaha kan dah kena ! 
sekarang cari lah banyak2 pgalaman mengasuh anak orang ,lepas ni ada anak sendiri senang,bak kata housemate aku yang sorang lagi",huh,bisa ayat tuh.. ya, memang pun sekarang masa bujang ni la kita kena cari banyak2 pgalaman tau,setiap pgalaman ternyata sangat  berharga . RmK+++ pun belum tentu mampu bagi nilai sama dengan pengalaman tau... wuuuu...dah macam ahli falsafah pulak aku nih*apa salahnya kan kadang2 berangan benda baik ,lama2 jadi kenyataan kan..muehehe...
            

#Till one day,aku berjaya menjadi ibu dan isteri yang solehah kepada anak2 masa hadapan kelak itulah impian aku dari hari ni hingga saat itu nanti....Insyaallah,ameen


No comments:

Post a Comment